reklama

Keď sa nedá v noci spať

O pár hodín sa budík chystá zazvoniť a spánok nie a nie prísť... ...Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce... Viečka sa zatvárajú síce poslušne, ako opona v divadle na konci hry, ale oči pod nimi aj tak behajú sprava doľava v spleti myšlienok. ...Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce... Myšlienky víria hladinu na oko pokojných spomienok, niektorých už dávno zabudnutých - resp. na zabudnutie želaných - načo sa k nim stále vracajú?! Plakať nad rozliatym mliekom už nemá cenu, rozum to vie, no srdce neposlúcha - racio zaspalo na vavrínoch, či kde sa fláka? ...Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

To, čo chce byť navždy uchované, bledne a zabúda sa; to, čo stojí za vyblednutie, sa neustále vracia.. Why? ...Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce... Zabolí, zosmutnie, i slza vypadne... Ďalšia. Pomôže? Nik nevie. Možno raz odľahne.. ...Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce... Slzu raz vystrieda veselý zážitok - úsmev sa mihne, a slza vyschne - kto ju chce? Na čo je. Nech odíde. Zamávam s radosťou, nemusí často chodiť. Ide sa ďalej, nie je to až také zlé; každé ráno je jeden malý nový začiatok... ...Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To, čo už odišlo, nech tam aj ostane; to, čo sa zmýlilo, nech nájde cestu späť. Čo sa má vrátiť, nech na tom pracuje; otváram pomyslenú bránu a mosty zalievam vodou, aby sa náhodou nespálili; čo je už v nenávratne a bez hodnoty, bez zmyslu, nech sa ani neotáča, ešte i drievko priložím, hor oheň, páľ, dokonca blč! ...Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce...

Prichádza vráska, rastie, bo má silu tmavej noci a so sebou posilu - trápenie a smútok. Protiútok štartuje hnev a výčitka. Daj pokoj! Čo je už uzavreté, treba nechať ísť. Zvlášť to, čo nemá vlastnú spiatočku. Choď už! Možno príde ľúto, že odišiel kus z nás; možno príde ľúto, že ten kus bol odtrhnutý a bolel... bolí... bude bolieť... Ale všetko má vlastnosť regenerácie. Krok vpred, nie vzad. Pád na dno znamená, že je aspoň možnosť poriadne sa odraziť od zeme. Bez smútku by nebola radosť; bez pádov by nebol výstup; bez zrady by nebol spoľah. Bez slzy by sme neocenili úsmev; bez nenávisti by sme nevzhliadali k láske; bez samoty by sme neprahli po vzťahu... Všetko zlé je naozaj na niečo dobré. A všetko sa deje pre niečo. Všetko. Všetko nás môže niečo naučiť. Všetko nás smeruje - tam, kam nás smeruje. ...Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Upratovanie plusov a mínusov z celého dňa, z celého života... uložiť kvetinky, slniečka, srdiečka; dobré, cenné, správne, milé, pozitívne - palec hore. Ostane špinavé, škaredé, zlé, bezcenné, zbytočné - teraz proces: aká sila? Priorita? Treba riešiť? Dá sa riešiť? Riešiť neriešiteľné? Do koša s tým, čisti myseľ! ...Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce... Neriešiteľná absurdita najviac brzdí a točíme sa v bludnom kruhu, ako trabant so zabuchnutou trávou vo dverách. A pritom stačí len otvoriť dvere... Mozog, rozum, vypni sa, už nerieš... Ráno bude nový deň. Nový začiatok. Nový nádych. Spánok dodá novej sily. Oko chytí nový pohľad. Pľúca vdýchnu nový kyslík. Zamračené sa vyjasní. Zamrznuté rozkvitne. Špinavé sa očistí. ...Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce... Príchod vôle krajšieho zajtrajška. Pokoj, kľud a zmier. Ráno zber dozretej energie a vykročenie správnou nohou s úsmevom na tvári. Viera v seba, vo svoj život, svoje rozhodnutia. ...Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce... Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce... Chce sa mi čo? Spať. Spať sa mi čo? Chce... A hľa! Spánok prichádza!

Zuzana brugi Brugošová

Zuzana brugi Brugošová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nie, nie som závislá na káve. Pokiaľ ju mám každé ráno... :) Mám za to, že všetko sa chce keď sa dá, a že všetko sa deje pre niečo.A ako povedal H. B. Urgiba - šťastný to človek, ktorý sa vie zasmiať sám na sebe, bo bude mať pri sebe vždy niekoho, kto ho rozveselí :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu